maandag 13 augustus 2012

Rustdag

Na twee heerlijke maar lange vaardagen, nu even helemaal niets. Vandaag een beetje de spullen extra uitspoelen en laten drogen. En de rest van de spullen uitzoeken en sorteren om wat orde in de chaos te brengen.
We hebben besloten om niet naar het Lauwersmeer te varen vanaf Schier en blijven hier wat langer. De belangrijkste reden is om het aantal kanokarmomenten flink terug te brengen. Mijn karretje (en daardoor ikzelf helaas ook) heeft het zwaar. Twee dagen extra met volle bepakking gaat hij waarschijnlijk niet meer overleven, bovendien is het plaatsje op de camping waar we nu zitten wel erg aantrekkelijk om hier nog wat langer te blijven. Al vrij vlot hebben we dit besluit dan ook genomen. Met als gevolg dat ik het merendeel van mijn uitrusting nu in mijn tent en voortent heb liggen, voor zover dat kan in een eenpersoons tent. Total mayhem dus........ Verder ben ik van plan om mijn vader te introduceren in de wondere wereld der geocaching, want ik heb hier op Schier wel een paar leuke caches
gevonden die ik wil loggen. Een is te vinden in een oude bunker, ooit bedoeld als radarpost om de vijand op tijd te spotten. Iets wat trouwens vanwege sabotage nooit gelukt is. De voet op de bunker bleek niet te passen met de voet van de radar die er geplaatst moest worden. Het leuke van geocachen vind ik dat je dus op dit soort plekjes uit komt die je anders niet zomaar zou bezoeken. Van de zomer zijn we hier mee begonnen in Engeland eigenlijk om met de kids wat te kunnen wandelen, maar inmiddels is het toch stiekem wel erg leuk ook voor paps!

Geen opmerkingen: