zaterdag 11 augustus 2012

Ameland - Schier

Gisteren met de veerboot naar Ameland gegaan. Dit vanwege ongunstig getij en om wat meer rust te hebben met het rijden naar de wadden toe. Geen stress om vanwege bepaalde stromingen op tijd daar te zijn en de kano bepakt te hebben. Een prima keuze, maar wel een aardig gesleep met de kanokarretjes. Laat mij de rest van de week maar zo veel mogelijk varen!
Vandaag vanaf de camping op Ameland via de Noordzeezijde naar Schier. Stroming mee voor het merendeel, alleen aan het einde worden we iets naar buiten gezet, maar dat lossen we op door al iets te zuidelijk te varen. Na contact met ZVP Schier om onze plannen door te geven van vandaag vertrekken we. Al vrij vlot naderen we de oostpunt van Ameland en omdat we zo in een prettig ritme zitten houden we het op een pauze op het water en vervolgen we onze koers naar Schier. We varen boven de Engelsmanplaat en alle rondom gelegen verboden gebieden langs, met af en toe wat leuk speel water vanwege ondieptes die daar liggen. Als we op Schier zijn aangekomen is het wel even wat zoeken naar de juiste plaats om uit te stappen zodat we niet te veel hoeven te dragen en in mijn geval slepen met een niet echt meewerkend kanokarretje. Ik weet het al, maar ik durf het mijn karretje nog niet te vertellen omdat ik hem komende week nog wel een aantal keer nodig heb: Die gaat niet mee terug naar Brabant!

Geen opmerkingen: