zondag 25 november 2007

Rondje Ruigt


Vandaag met z´n zevenen om 09.00 uur vertrokken vanuit Drimmelen voor een onstuimig tochtje richting de Ruigt. De voorspellingen waren niet veel soeps, maar dat was eigenlijk nu net de reden om toch lekker te gaan varen. Wat buiig, soms een zeldzaam zonnetje en veel wind. Met de juiste kleding aan, moet dat best wel te hebben zijn. Mijn Palm droogbroek in combinatie met mijn anorak zorgde voor een erg comfortabele tocht. Het is nog net geen droogpak, waar je steeds meer kajakkers in ziet verschijnen, maar wel een prima, goedkoper, alternatief voor een neopreen long john. Mits je alles goed aan trekt en de boel met behulp van spatzeil goed dicht maakt, blijf je ook een behoorlijke tijd echt gewoon droog bij een natte uitstap.

Van de tocht van vandaag heb ik eens via google earth de vaarroute ingetekend. Het geeft een prima overzicht van de tocht en je kunt gelijk ook prima de afstand berekenen via dit programma. Ik ben al een tijdje van plan om de verschillende tochten die we vaker in de Biesbosch varen eens uit te werken voor de site van de vereniging. Via google is dit vrij simpel en duidelijk te doen heb ik gemerkt. Hier ga ik nog wel vaker mee aan de slag denk ik zo. Volgende week gelijk na het varen maar weer even aan de slag.

Geen opmerkingen: