woensdag 7 november 2007

Marifoonexamen en NKB zeekajakinstructeurs bijeenkomst


`Voor maritiem frequentiegebruik is een vergunning vereist. Welke vergunning(en) u nodig heeft, is afhankelijk van de maritieme radiozendapparatuur die u wilt gebruiken. In de Telecommunicatiewet staat dat maritieme radiozend-apparatuur moet worden bediend door of onder verantwoordelijkheid van een certificaathouder. Het certificaat moet bij controle getoond kunnen worden. ` aldus Agentschap Telecom.

En omdat ik straks mijn marifoon niet alleen wil gaan gebruiken om uit te luisteren lijkt het mij verstandig om het basiscertificaat hiervoor te halen. Govert en ik hebben na het zeekamp van de NKB besloten om samen maar gelijk in te schrijven voor dit examen. Hij had het boek al liggen en ik was net van plan om hier actie voor te gaan ondernemen. Zo konden we mooi nog het een en ander samen doornemen en met het inschrijven voor het examen, hebben we een flinke stok van € 74,- (examenkosten) achter de deur.

Komende zaterdag is het in Rotterdam op het Scheepvaart en Transport college examen tijd. Komende dagen nog even wat extra oefenen met oude examens van Internet en de ANWB-DVD. De theorie heb ik al doorgenomen, moet lukken denk ik zo.

En na het examen gelijk door naar Uithoorn voor de jaarlijkse NKB instructeurs bijeenkomst. En als bijna aspirant instructeur een mooi moment om te kijken of ik toch nog niet al het officiƫle traject in kan gaan duiken. Het wordt zaterdag zo een druk dagje in het thema zeekajakken.

Geen opmerkingen: