maandag 31 december 2007

Birdland StarDrop


Al enige tijd zit ik er aan te denken om mijn The North Face Mountain 25 te vervangen voor een compacter en handzamer tentje voor de verschillende kanotochten. Mijn TNF is een prima en oersterke tent, maar eigenlijk veel te ruim als trekkerstentje voor 1 persoon. Met name ook omdat het merendeel van je spullen tijdens een kanotocht, tenminste bij mij wel, toch in de kano opgeslagen blijven. Kookspullen en wat `landkleding` zijn eigenlijk de belangrijkste dingen die mee richting de tent gaan. Dus een redelijk voortentje waar je wat beschutting hebt om te koken, eventueel in combinatie met een tarp, en een plekje om wat spullen weg te leggen zou voldoende moeten zijn. Afgelopen jaren heb ik in Schotland afwisselend een tent gedeeld met mijn vader of we hadden ieder een eigen tent mee. En een klein plekje om toch even op je zelf te zijn, als je de hele week al met een groep op pad bent is dan wel even lekker is gebleken.
Op zoek naar een nieuwe familie tent zag ik op internet ook een aantal potentiele mooie trekkerstentjes voor mijzelf. En bij de Kampeermarkt in Eindhoven kwamen we behalve een erg handige familietent, maar daar kijken we ook nog even verder voor rond, ook een prima kanotentje. De Birdland StarDrop. En voor een erg prettige prijs van 195 Euro ben ik nu de eigenaar van dit tentje. Bij Demmenie en Zwerfkei zag ik dat hetzelfde tentje voor 399 Euro over de toonbank gaat!! Geen slechte koop denk ik zo.......

Geen opmerkingen: