vrijdag 4 september 2009

Drie generaties aan de peddel

Vanuit de nieuwe steiger in de Aakvlaai zijn we afgelopen dinsdag met z´n drieën in een canadees vertrokken voor een rondje Aakvlaai. Het was voor Thijs de eerste keer in een kano en al na een paar meter varen zat hij eigenlijk erg op zijn gemak in de clubcanadees. Waarschijnlijk zat hij meer ontspannen dan zijn vader en zijn opa die toch echt een ander vaartuig gewend zijn. Het is echt wennen zo´n canadees wat betreft vaart- en stuurtechnieken. Maar om eerlijk te zeggen niet echt iets voor mij en met veel plezier zag ik het strandje voor de eerste pauze al vrij snel dichterbij komen. Op het strandje hebben we gelijk mijn vaders beach shelter voor het eerst uitgeprobeerd, een prima ding dat er voor zorgt dat je lekker uit de wind kunt zitten. Ik denk dat Thijs het tentje enorm waardeerd vanwege de prettige verstopplek voor verstoppertje!

Na wat thee, koffie, mierzoete Wicky en koeken werd het tijd om een mooie lunchplek op te gaan zoeken. Bovendien wilde ik de canadees een nieuwe kans geven om mij enthousiast te laten worden, wat overigens niet echt gelukt is. Na een vlotte lunch vanwege de startende miezer en even later regen, gauw terug naar de auto. Nadat alles ingeladen is zitten drie generaties tevreden in de auto op weg naar Drimmelen om de canadees terug te brengen en mijn Mariner op te laden zodat deze alvast thuis ligt voor komende zondag naar de Oosterschelde. Erg leuk om zo met z´n drieën op stap te zijn. Nu eens kijken wat we een volgende keer kunnen gaan doen....

Geen opmerkingen: