zondag 10 februari 2008

Zwembadtraining


Vandaag weer heerlijk in het zwembad bezig geweest met de vereniging. Ik had vandaag de `beginners` onder mijn hoede. Echte beginners zijn het niet te noemen, maar je moet toch op een of ander manier een verdeling maken. Op het programma stond de heupdraai. Als je de verschillende kanotechnieken zo eens beter bekijkt, merk je dat die heupdraai eigenlijk overal wel in verweven zit. Na flink wat oefeningen om deze beweging er soepel in te krijgen, zijn we van het kleine bad verhuisd naar het grote bad. Hier hebben we de X-redding nog eens gedaan en ik heb de Kiwi-redding als variant nog even laten zien. De laatste tien minuten is altijd even speeltijd en ben ik zelf nog even bezig geweest met rollen en de balance brace. Dat laatste blijft lastig in mijn eigen boot met het relatief hoge achterdek. Maar in de Valley Nordkapp blijft het me lukken.

Geen opmerkingen: