vrijdag 8 februari 2008

Still alive...

Het is weer even geleden dat ik me met mijn blog bezig heb gehouden. Gewoon simpelweg een gebrek aan tijd was de belangrijkste reden hiervoor. Maar inmiddels ben ik officieel begonnen met de NKB zeeinstructeur 3 opleiding, heb ik mijn eerste lezingen hiervoor al gegeven en is het marifoon verhaal ook afgerond (hierover meer in een van mijn volgende blog´s). De eerste beoordeelde lezing was een vrij zware bevaling. Ondanks dat ik al bijna 10 jaar voor de klas sta, is het weer even wennen om te weten dat er iemand je aan het beoordelen bent. De eerste lezing over getij en stromingen liep dan ook niet geheel volgens, overigens wel goed voorbereid!, plan.
Ik blijf het een lastig onderwerp vinden om dit uit te leggen. Maar goed ik geloof dat men dit een leermomentje noemt. Een volgende keer bouw ik het geheel compleet anders op en probeer ik er een praktischere invulling naar de directe praktijk er aan te geven. De eerste ideeen hiervoor heb ik al globaal uitgewerkt. Gelukkig gingen de rest van de onderwerpen wel redelijk zoals ik graag wilde, maar ook hier mag nog wel aan geschraafd worden. Toch wel lastig om weer ´in de schoolbanken´te zitten, maar wel leuk (met name achteraf). Maar goed voor volgende winter sta ik weer op de planning bij de TKBN, prettig als blijkt dat men vertrouwen in je heeft!

Geen opmerkingen: